Totes les funcions reflexovegetatives (respiració, succió, masticació i deglució) són funcions pre-lingüístiques, és a dir, preparen la neuro-musculatura perquè sigui possible l'articulació dels fonemes, de les paraules i de la paraula global.
Beatriz Padovan va observar que els nens que presentaven problemes de paraula (principalment paràlisi cerebral) tenien aquestes funcions molt afectades i que els afàsics les perdien. En lloc d'intentar corregir la paraula i l'articulació pròpiament dita, va iniciar a treballar específicament les funcions essencials, pre-lingüístiques i els resultats van ser molt prometedors.
CAMINAR – PARLAR – PENSAR
La relació que hi ha entre el caminar, la paraula i el pensament és essencial per a la comprensió i l'aplicació dins de l'educació, igual que en els processos terapèutics.
Aquestes tres activitats estan lligades, són interdependents i es desenvolupen paral·lelament, tot i que segons l'edat una predomini més que l'altra, i hi hagi un ordre per a l'adquisició i manifestació de les característiques més importants de cadascuna.
La paraula es desenvolupa a partir del caminar i el pensament es desenvolupa a partir de l'evolució del llenguatge. D'una banda la paraula és el vehicle que transmet el pensament i d'altra banda no podem pensar sense llenguatge.
El llenguatge no es pot desenvolupar si no hi ha prèviament una base d'organització neurològica adequada. I l'organització neurològica és el desenvolupament ontogenètic, és a dir les etapes que el nen ha de passar fins posar-se dret i desplaçar-se, alternant l'avanç dels peus o caminar.
Font de l'article:
Feliu T. Reorganització neurofuncional segons Beatriz Padovan. Vivalavida-Osteopatía Bioenergética Celular - O. B. C. P- owered by Mambo Open Source Generated; [actualitzat el 13 de Maig de 2012].
Disponible a: http://www.vivalavida.org/index2.php?option=content&do_pdf=1&id=199
Disponible a: http://www.vivalavida.org/index2.php?option=content&do_pdf=1&id=199
Laura Elias
No hay comentarios:
Publicar un comentario