La música per la seva relació amb el llenguatge i el seu alt contingut motivador, és una eina eficaç d'estimulació juntament amb altres tractaments convencionals per la millora de diferents trastorns i discapacitats.
El processament del llenguatge i la música instrumental en el cervell estan superposats i l' educació musical pot ajudar als nens dislèctics o autistes a utilitzar el llenguatge amb major precisió, ja que l'activitat musical és una experiència multisensorial que activa vincles amb diverses parts del cervell. La formació musical no només beneficia el processament dels estímuls musicals i la música no només abasta centres especialitzats, sinó grans àrees d' ambdós costats del cervell.
La música pot ser una bona teràpia per captar el seu interès i participació, evitant així l'excessiva passivitat, per tal de que aquests nens no s'aïllin encara més en el món interior en el qual viuen. Mitjançant la música, els sons i el moviment, poden penetrar en el seu món interior i aplicar així l'atenció terapèutica adequada.
Amb els instruments musicals, especialment els de vent, es pot fomentar el control de la respiració, el bufament i l'atenció sobre la zona oral. Igual que amb el moviment i la dansa, es poden establir canals de comunicació no verbal, donada la imitació sincronitzada del nen autista amb els moviments proposats pel musicoterapeuta.
“El llenguatge verbal i el musical tenen la mateixa gènesis estructural: la llengua materna i el folklore són els elements essencials per a la socialització musical. D'aquí ve la relació essencial entre el valor rítmic i expressiu del llenguatge parlat amb el llenguatge musical del que aquest mètode pren el seu punt d'arrancament. Per aquesta metodologia l'objectiu principal de l'educació musical és estimular la creativitat dels nens” Carl Orff.
Leganés Lavall, EN. (2012). La música como terapia complementaria en la mejora de la comunicación y el lenguaje autista. Revista psicologia.com
Disponible: http://www.psiquiatria.com/revistas/index.php/psicologiacom/article/viewFile/1381/1256/
Laura Elias
No hay comentarios:
Publicar un comentario