Benvinguts/des al bloc LOGOPEDIA AL DIA !



Aquest és un bloc gestionat per estudiants de 2n curs del Grau de Logopèdia de la FUB que pretèn ser una finestra de notícies d'actualitat per a totes aquelles persones interessades en aquest camp, ja sigueu estudiants, professionals, pacients, familiars...



Per això us convidem a participar-hi amb els vostres comentaris!





16 mayo 2011

"NIÑOS CON AUTISMO QUE HABLAN, LEEN Y ESCRIBEN"

Aquest article em va agradar molt i sobretot em va impressionar, ja que, s'ha trobat un mètode per solucionar l'espectre autiste, tot i que, no funciona amb tothom igual. Explica el cas d'un nen, el Tomàs que abans no feia absolutament res, ni parlava, ni deia res.
En canvi, actualment gràcies aquest nou mètode pot parlar i respon a les mirades i els estímuls.
A simple vista, sembla un nen totalment normal, només algunes vegades fa alguns signes sense importància en contades situacions.



(c)  http://www.elpais.com/fotografia/sociedad/Marcos/trabaja/profesora/

L'autisme és una malaltia que cada vegada afecta a més nens. Per sort o per desgràcia, el ser un número que no para d'augmentar constanment, cada vegada és descobreixen més métodes.
Un dels descobriments, és el que s'explica en aquest mètode provinent dels EUA, el CABAS.
Consisteix en donar els nens autistes el mateix que els nens normals el nèixer.
L'infant quan neix coneix els seus familiars, doncs la primera prova es realitza quan els nens neixen es posen el costat dels seus familiars i que li donguin amor.  Aquesta primera part és la més complicada, les següents ja són més fàcils pels nens.
Per tant, no podem dir que sigui un mètode sinó una espècie d'investigació i d'estudi.
En aquest cas es busca la millor solució i adaptació pel nen.
Els nens que fan aquest mètode és important que els pares estiguin alerta de com reaccionen i les accions que realitzen.
Hem de saber que cada nen es diferent i pertant responen de manera molt diferent. Fins i tot, hi ha pares que es frusten perquè el seu fill va molt lent.
Finalment, faré una breu explicació perque tinguem una mínima idea de la realització pràctica d'aquest mètode. Consten de 25 hores setmanals a una classe amb una professora formada, la finalitat es que els nens siguin el més autonoms possibles i que responguin minimamenta a estímuls externs. És molt aconsellable que els pares també col.laborin a casa. Una típica activitat que realitzen es el "naming" anomenar objectes i reconeixe'ls, amb dues parts; una d'escoltar i l'altre d'expressió.
Però basicament, es pretenen 3 objectius principals; parlar, escriure i llegir.

FONT: http://www.elpais.com/articulo/sociedad/Ninos/autismo/hablan/leen/escriben/elpepusoc/20110401elpepusoc_10/Tes
AUTORA: Carolina Garcia / Madrid 02/04/2011

-> ANNA VALLDEPERAS VALLS

No hay comentarios:

Publicar un comentario