Benvinguts/des al bloc LOGOPEDIA AL DIA !



Aquest és un bloc gestionat per estudiants de 2n curs del Grau de Logopèdia de la FUB que pretèn ser una finestra de notícies d'actualitat per a totes aquelles persones interessades en aquest camp, ja sigueu estudiants, professionals, pacients, familiars...



Per això us convidem a participar-hi amb els vostres comentaris!





17 mayo 2011

La conciencia fonémica de la adquisición del lenguaje escrito

S. Defior i F. Serrano ens parlen, en un recent article de la Revista de Logopèdia, de  la importància d'un bon desenvolupament en les habilitats de la consciencia fonològica (CF) en els infants, és a dir, que sàpiguen diferenciar  els sons distintius de la parla, aquells que fan que canvï  el significat, com per exemple: /m/-/g/ en "maleta- galeta".
Aquesta bona habilitat de discriminació  repercuteix en bona manera en l'adquisició i el desenvolupament de la lectura i escriptura.


                                                          (C) http://clic.xtec.cat/gifs/concfono.gif

Les autores ens parlen sobre el desenvolupament evolutiu en infants amb un desenvolupament normal i infants amb dislèxia. Es centren en com afronten el moment d’aprenentatge de la lectura i també de l’escriptura i expliquen com s'dentifiquen diferents nivells en les habilitats de la CF relacionats amb l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
Moltes vegades, en els infants que tenen dislèxia, es posa més èmfasi en la velocitat d’execució que en la precisió, i es provoca, d'aquesta manera, un aprenentatge no del tot adequat.

A l’última part de l’article, les autores ens  parlen sobre conscienciació fonològica en els punts d’avaluació i també d’intervenció per al desenvolupament de les habilitats fonològiques.

Font: Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología.2011; 31 :2-13 - vol.31 núm 01
http://www.elsevier.es/es/revistas/revista-logopedia-foniatria-audiologia-309/la-conciencia-fonemica-aliada-adquisicion-lenguaje-escrito-90001863-originales-2011



Xènia Bortoló

No hay comentarios:

Publicar un comentario