Benvinguts/des al bloc LOGOPEDIA AL DIA !



Aquest és un bloc gestionat per estudiants de 2n curs del Grau de Logopèdia de la FUB que pretèn ser una finestra de notícies d'actualitat per a totes aquelles persones interessades en aquest camp, ja sigueu estudiants, professionals, pacients, familiars...



Per això us convidem a participar-hi amb els vostres comentaris!





16 mayo 2011

Aprenem mentre ens divertim



El llenguatge és una de les eines principals mitjançant les quals els humans ens comuniquem, però no tothom disposa de la mateixa facilitat per aprendre la llengua o disposa del mateix desenvolupament maduratiu. De vegades aquest desenvolupament es veu alterat per diversos factors i sorgeixen problemes en l’adquisició del llenguatge. Quan això es dóna s’ha de treballar per millorar-ho mitjançant certes activitats que variaran depenent de la part del llenguatge que es trobi alterada.


Bé,  a tots ens ha passat alguna vegada que hem de realitzar certes activitats les quals no són del nostre interès però, com a adults ho afrontem, ens enriquim de l’experiència i de tot el que ens aporta. Ara bé, que passa quan aquest treball ha de ser fet per un nen? Com mantenir la seva atenció o interès, per poder treballar-hi?

La resposta a la pregunta és molt ambigua ja que cada nen, igual que cada cas és diferent, però el que s’ha de intentar és fer d’aquestes activitats una forma d’aprenentatge i millora dinàmica, interactiva i natural, que tingui un significat i  ús real per al nen.

Així doncs, proposo una activitat amb la qual treballar el llenguatge mitjançant aquest tipus d’aprenentatge.

· Realitzar una recepta per fer magdalenes i la llista de la compra per comprar els ingredients. Aquesta activitat dóna molt de joc sempre que el nen després pugui fer les magdalenes amb la família (així que seria bo haver-ho parlat prèviament amb els familiars).


L'activitat ens permetrà que el nen treballi l’organització del lèxic buscant els ingredients necessaris i classificant-los. També practicarem la morfosintaxi per estructurar les frases correctes per a la recepta, i a més a més, també estarem propiciant situacions i espais de comunicació familiar, les quals poden crear un interès més elevat per part del nen.


Aquesta activitat pot ser-nos d’utilitat amb nens que presentin TDHA i els interessi la cuina bé nens amb TEL o retard del llenguatge ja que solen presentar entre altres dificultats d’accés al lèxic i organitzatives així com d’estructuració de les frases.

Per finalitzar animo a portar a la pràctica activitats com aquesta no tan sols a persones que vulguin treballar el llenguatge, sinó a tothom que vulgui passar una bona estona amb el seu fill, germà, nét, etc.


Laura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario