La directora de l'escola d'educació bàsica inclusiu per a sords Ludwing Van Beethoven, Eugenia Arana Ascoy, va fer una crida als canals de televisió perquè tant les pel·lícules com els dibuixos animats per a nens, incloguin el llenguatge de signes.
L'educadora va explicar que els petits es deprimeixen en no poder gaudir de la programació per als menors, com sí ho fan els nens que no tenen problemes d’audició.
"Els faig una petició als canals de televisió perquè incloguin el llenguatge de signes tant en les pel·lícules per a nens com en els dibuixos, perquè ells també tenen tot el dret de gaudir-ho, i de compartir amb els seus altres amics les coses que veuen a la televisió", va manifestar Arana en diàleg amb l'agència Andina.
Va afegir que aquest és un tema referit a la inclusió, ja que aquests nens no reben el mateix tracte que aquells que sí que escolten, com és la possibilitat d'entretenir amb una programació especialment dissenyada per a ells.
D'altra banda, va demanar que s'apliqui una política de detecció de sordesa primerenca, "perquè com més ràpid en tingui constància el pare, serà més fàcil donar-li el tractament adequat al menor".
"Molts pares comenten que recentment, que se’n van donar conte quan el menor tenia tres anys, i el mal havia avançat", va anotar.
Va afegir que és molt necessari que hi hagi àrees hospitalàries especialitzades a detectar a temps si el nen va néixer amb sordesa o no, "perquè com més passa el temps més s'aguditza el problema".
L'escola Ludwig van Beethoven va ser inaugurada el 28 d'abril del 2010, convertint-se en la primera escola inclusiva per a nens sords a Perú. Te entre les seves característiques comptar amb dues professores a l'aula, mostrant ser un model en pedagogia. "Aquí tenim nivell inicial i primari, després els alumnes són inclosos a les escoles de bàsica regular. Però seria molt bo que el Ministeri d'Educació pensi en un futur crear una escola de nivell secundari per albergar nens no oients ", va assenyalar la directora.
Així mateix, va indicar que actualment l'escola acull 144 nens, dels quals en el nivell inicial són 14 nens amb discapacitat auditiva i a nivell primàri són 79 alumnes amb aquest problema.
D'altra banda, Arana va assenyalar que el planter educatiu necessita de televisors i ordinadors, "perquè els nens visualitzant les classes aprenen més ràpid, a més de comptar amb aquests equips és una fortalesa per augmentar la qualitat educativa".
L'educadora va explicar que els petits es deprimeixen en no poder gaudir de la programació per als menors, com sí ho fan els nens que no tenen problemes d’audició.
"Els faig una petició als canals de televisió perquè incloguin el llenguatge de signes tant en les pel·lícules per a nens com en els dibuixos, perquè ells també tenen tot el dret de gaudir-ho, i de compartir amb els seus altres amics les coses que veuen a la televisió", va manifestar Arana en diàleg amb l'agència Andina.
Va afegir que aquest és un tema referit a la inclusió, ja que aquests nens no reben el mateix tracte que aquells que sí que escolten, com és la possibilitat d'entretenir amb una programació especialment dissenyada per a ells.
D'altra banda, va demanar que s'apliqui una política de detecció de sordesa primerenca, "perquè com més ràpid en tingui constància el pare, serà més fàcil donar-li el tractament adequat al menor".
"Molts pares comenten que recentment, que se’n van donar conte quan el menor tenia tres anys, i el mal havia avançat", va anotar.
Va afegir que és molt necessari que hi hagi àrees hospitalàries especialitzades a detectar a temps si el nen va néixer amb sordesa o no, "perquè com més passa el temps més s'aguditza el problema".
L'escola Ludwig van Beethoven va ser inaugurada el 28 d'abril del 2010, convertint-se en la primera escola inclusiva per a nens sords a Perú. Te entre les seves característiques comptar amb dues professores a l'aula, mostrant ser un model en pedagogia. "Aquí tenim nivell inicial i primari, després els alumnes són inclosos a les escoles de bàsica regular. Però seria molt bo que el Ministeri d'Educació pensi en un futur crear una escola de nivell secundari per albergar nens no oients ", va assenyalar la directora.
Així mateix, va indicar que actualment l'escola acull 144 nens, dels quals en el nivell inicial són 14 nens amb discapacitat auditiva i a nivell primàri són 79 alumnes amb aquest problema.
D'altra banda, Arana va assenyalar que el planter educatiu necessita de televisors i ordinadors, "perquè els nens visualitzant les classes aprenen més ràpid, a més de comptar amb aquests equips és una fortalesa per augmentar la qualitat educativa".
Font: http://www.andina.com.pe
4/04/2011
P.Piñar
4/04/2011
P.Piñar
A través del vostre comentari al meu bloc, ara sóc jo la que us dic que els temes que toqueu vosaltres també els trobo interessants. Us seguiré de prop.
ResponderEliminarGràcies per la visita
Moltes gràcies.
ResponderEliminarGràcies per la visita i el comentari.
P. Piñar