Benvinguts/des al bloc LOGOPEDIA AL DIA !



Aquest és un bloc gestionat per estudiants de 2n curs del Grau de Logopèdia de la FUB que pretèn ser una finestra de notícies d'actualitat per a totes aquelles persones interessades en aquest camp, ja sigueu estudiants, professionals, pacients, familiars...



Per això us convidem a participar-hi amb els vostres comentaris!





04 marzo 2012

Dislàlia Fonològica. Per a corregir-la es treballa amb els nens des de l'àmbit del joc

Aquest article tracta sobre la dislàlia fonològica i la importància de solucionar-la de manera entretinguda, agradable i motivadora per als nens.
Generalment, els infants amb 5 anys d’edat o més ja han adquirit els sons del llenguatge oral i saben articular-los tant de manera aïllada com formant part d’una paraula o frase, però hi ha un petit grup de nens que com diu la Yolanda Solís Fuego (logopeda), tenen una enorme dificultat a l’hora de pronunciar alguns sons com poden ser la “s” i la “z” dins de les paraules, ja que tenen un gran problema de discriminació auditiva. De forma individual són capaços de repetir cada so sense problemes.

Les dislàlies són molt evidents a partir d’una certa edat, ja que les persones del voltant s’adonen de que “este niño pronuncia mal”. És essencial un diagnòstic precoç per evitar complicacions i que permeti al logopeda treballar amb el nen de forma lúdica a partir una sèrie d’exercicis. Un d’aquests consisteix en “hacer un dibujo diferente para cada uno de los fonemas con los que el niño tiene problemas” i a partir d’aquí, el nen haurà de realitzar exercicis bucofonatòris per canviar la posició dels ressonadors amb cada so i treballar-ho dia a dia. També, es fan exercicis de discriminació auditiva on el professional “ debe pronunciar los distintos sonidos tapándose la boca con un papel” i el nen haurà de realitzar diferents accions en funció del so. La lectoescriptura també es treballa en nens amb dislàlies fonològiques.

Font: Revista Hola, Enllaç

Laura Zaragoza

No hay comentarios:

Publicar un comentario