Benvinguts/des al bloc LOGOPEDIA AL DIA !



Aquest és un bloc gestionat per estudiants de 2n curs del Grau de Logopèdia de la FUB que pretèn ser una finestra de notícies d'actualitat per a totes aquelles persones interessades en aquest camp, ja sigueu estudiants, professionals, pacients, familiars...



Per això us convidem a participar-hi amb els vostres comentaris!





26 abril 2012

Estimulació del llenguatge

El passat dilluns es va publicar al diari 'HOY' d'Extremadura una notícia sobre una escola de Badajoz la qual duu a terme un programa d'aprenentatge del llenguatge amb els seus alumnes.

El col•legi ‘Juan Vázquez’ es planteja desenvolupar tècniques diferents per estimular el llenguatge oral. Porten a terme activitats dins l’aula que ajuden als nens a construir paraules mitjançant la consciència fonològica.

És important saber què és i en què consisteix la consciencia fonològica. La podem definir com la sensibilitat o la consciencia explícita de l’estructura fonològica de les paraules en una llengua. Concretament, implica l’habilitat per notar, pensar o manipular els sons individuals en les paraules. La unitat més petita de la llengua és el fonema.

El programa que han desenvolupat els professors del centre s’anomena ‘Disfrutamos hablando’. Permet que els nens entenguin que un fonema està representat per un grafema i que si es combina amb d’altres construïm paraules. La finalitat és desenvolupar al màxim la capacita lectora i d’escriptura dels alumnes. Treballen els components del llenguatge oral com els fonemes, les síl•labes o les paraules.


Els exercicis els fan de manera oral o escrita amb la representació d’imatges en diferents fitxes. A més a més, també han desenvolupat un suport informàtic amb el qual poden ampliar les activitats amb elements virtuals.

El llenguatge és l'element principal en la comunicació humana i és per això que nens i nenes han de saber desenvolupar-lo correctament. Amb aquest tipus de tècniques com la que presenta l'escola de Badajoz podrem ajudar a tots aquells alumnes que en mostrin més dificultat.

Notícia extreta de: Diari 'HOY'

Fonts complementàries: Apunts de l'assignatura 'Atenció a la deficiència auditiva'. Gemma Surià, Montserrat Ramonet i Patricia de Andrés.


Anna Valiente




No hay comentarios:

Publicar un comentario