Al mes de març, es va publicar al diari digital de León, un article sobre
els nens que tenen dificultats en l’aprenentatge i el fracàs escolar.
Per aprendre es requereixen tant habilitats físiques (estimulació motriu,
auditiva, visual i de la funció manual) com cognitives. En el cas de la
lectura, les habilitats físiques apareixen en els moviments oculars de forma
ordenada i lineal, per tal de poder entendre allò que s’està llegint. En
l’escriptura, també es necessita una bona coordinació entre els ulls i la mà,
així com una postura adequada.
D’altre banda es necessita la interacció dels dos hemisferis del cervell,
per poder aplicar conceptes coneguts en totes les assignatures que es realitzen
a l’escola.
El model educatiu, està estructurat de manera que a cada edat o curs, el
nen ha d’haver adquirit uns coneixements específics i, a mesura que augmenta
l’edat, aquests coneixements són més difícils.
Ara bé, un 48% dels nens que inicien Primària no estan físicament preparats
per fer-ho, ja que actualment, amb l’aparició de les noves tecnologies,
els nens no mantenen tanta interacció física amb el medi i la resta de
persones. Així doncs, què passa amb aquells nens que la feina que se’ls demana
supera les seves capacitats cognitives o físiques?
Com a conseqüència de no poder realitzar el que li demanen, el nen perd el fil del que fan a l’aula, ja que les activitats cada vegada tenen un nivell més elevat i a més a més, perd la motivació per dur-les a terme. És a causa d’això que el fracàs escolar augmenta.
Aquí deixo l'enllaç d'aquest article.
Neus Navarro
Una entrada que nos hace pensar Neus.
ResponderEliminarCada vez se registra mas fracaso escolar, quizás la enseñaza no esta adaptada a "la nueva era" y con eso no me refiero a tecnologías, sino a la forma de enseñar tan global.